3
algemeen
VDH
Toen een paar jaar geleden de eerste stappen gezet werden om te bespreken of het moge-
lijk zou zijn een Business club op te zetten was het heel spannend of dit zou gaan lukken.
Nu, een paar jaar later, blijkt dat de Business club ‘vrienden van de VDH’ in aantal leden
groeit en de sponsorcommissie een vast onderdeel van de VDH vormt.
Hobbels
Natuurlijk zijn er in de beginperiode enkele kritische hobbels genomen, veelal bleek
dat (nog) onbekend onbemind was. Opmerkingen als ‘wie zijn zij dan en zijn zij soms
beter dan wij omdat zij sponsoren’ waren aanvankelijk niet van de lucht. Inmiddels
weten vele VDH-leden - en zeker zij die aan het organiseren van (hoofd)evenementen
hebben deelgenomen of als Nederlands team de VDH vertegenwoordigd hebben -
dat de bijdrage die vanuit de Business club ter beschikking gesteldwordt zeer welkom
is. Zonder deze en overige bijdragen zijn bovenstaande evenementen niet of minder
goed te organiseren.
Vrienden van de VDH
De Business club startte met de Topsponsors die jaarlijks een fors bedrag inleggen.
Inmiddels zijn we als sponsorcommissie heel blij met het aantrekken van de zoge-
naamde 500 euro sponsors. Hierdoor is de Business club inmiddels gegroeid tot 17
‘vrienden van de VDH’.
De uitdaging en het doel van de sponsorcommissie voor 2015 is te komen tot een
aantal van 20 leden à 500 euro. Natuurlijk begrijpt de sponsorcommissie heel goed
dat deelnemen aan de VDH Business club voor een groot deel bestaat uit het zoge-
naamde gunnen en sympathie voor de VDH en daarvoor zijn we heel dankbaar.
Jeugdevenementen
Mede de uitbreiding van de Business clubleden met goede ideeën kwam er meer
aandacht voor de VDH jeugd en inmiddels heeft de sponsorcommissie contact op-
genomen met de jeugdcommissie aangaande financiële ondersteuning. Ook worden
de jaarlijkse jeugdevenementen opgenomen in de lijst van de door de Business club
ondersteunde evenementen.
100-jarig bestaan
Natuurlijk is het zo dat de evenementen die te maken hebben met het 100-jarig be-
staan van de VDH in 2017, met daarbij de WUSV en het WK Behendigheid als belang-
rijkste evenementen, ondersteuning krijgen vanuit de Business club.
Dat hierbij de Topsponsoren uitgenodigd worden en dat voor de Topsponsor iets ex-
tra gedaan zal worden, mag voor zich spreken.
Ik denk dat als wij als VDH leden allemaal aandacht hebben voor de Business cluble-
den en dit ook uitstralen bij evenementen én in het VDH magazine, de gehele sport
hierbij gebaat is.
Dus op naar 2017 met een gezonde VDH en hand in hand met de ‘vrienden van de
VDH’!
Wilt u ook lid worden van de Business club of op een andere manier de VDH sponso-
ren, neem dan contact op met Wim van Dijk (06-20522351) of kijk voor de contactge-
gevens van de Businessclub in het colofon van dit magazine.
WIM VAN DIJK
BUSINESS CLUB VDH
VDH Business club groeit gestaag