Als er een evenement georganiseerd wordt, komt al snel naar vo-
ren wie benaderd kan worden als adverteerders, wie kunnen we
gaan benaderen als sponsor(s). Vaak zijn dit lokale ondernemers
die de Kringgroep of leden van deze Kringgroep een warm hart
toedragen.
UH OJA DANKJEWEL
Vaak toegevoegd met een wat grotere voersponsor. Deze spon-
soring lijkt normaal, maar is het eigenlijk niet omdat er meer ver-
enigingen zijn dan alleen de onze en ook die verenigingen vaak
aankloppen bij deze lokale sponsors. Als men nationaal of inter-
nationaal gaat kijken dan komen er “slechts ”een paar sponsors in
aanmerking (de grote voer- of materiaalsponsors). Aan deze spon-
sors wordt door meerdere organisaties getrokken. Ook bij het be-
schikbaar stellen (sponsoren) van kleding voor de Internationale
teams komen we vaak bij deze zelfde sponsors terecht. En we
lijken het een beetje vanzelfsprekend te vinden dat alles wat wij
denken nodig te hebben dat dit dan ook geregeld zal worden. Doe
maar x aantal grote zakken voer en x aantal kleine zakken voer en
uh o-ja dank je wel. En als je het geluk hebt om voor de VDH in
een internationaal team te mogen uitkomen lijkt het ook normaal
dat er teamkleding bijkomt: een trainingspak, jas, polo en/of bo-
dywarmer! Fijn voor de VDH is, dat er bedrijven zijn die dit willen
doen. Echter als je wat verder kijkt en ziet wat er voor deze bedrij-
ven terug wordt gedaan dan is dit een beetje buiten verhouding.
De grote zakken voer worden soms via Marktplaats aangeboden…
De kleding wordt opgeborgen en komt zelden uit de kast.
HET KAN BETER!
Kortom de zorg voor onze sponsors staat op een laag pitje of kan
beter. Om ervoor te zorgen dat ook richting de sponsors “ere wie
ere toekomt” er zorg is, bedenk dan dat als je zelf het voer niet wil
gebruiken je dit aan iemand of een instantie kunt geven. En als je
naar een evenement gaat, trek dan ook eens de kleding aan van je
sponsor. Dit kan zal er namelijk voor kunnen zorgen dat andere or-
ganisaties ook in de toekomst gebruik kunnen blijven maken van
de goodwill van hen. Doe dus ook eens iets terug!
Heb je als organisatie behoefte om eens door te praten over spon-
soring neem dan contact op met Edris Fathi:
Namens de werkgroep sponsoring VDH,
Edris Fathi, Chris Bierman en Wim van Dijk
Sponsors bedankt!
Foto Archief VDH
algemeen
VDH
12