presteren ze goed en daar kan de nieuwe eigenaar dan ook op ver-
        
        
          trouwen. We leveren dus bij voorkeur aan professionals, de detail-
        
        
          handel in Nederland zit op slot, we liggen met onze producten wel
        
        
          in een paar winkels maar dat is marginaal. We hebben een web-
        
        
          shop voor de verzending binnen Nederland en België, dat wordt
        
        
          gerund door een derde.”
        
        
          De telefoon gaat: er belt iemand die vraagt hoeveel zakken voer er
        
        
          gaan in dat of dat type zeecontainer, de benaming zegt me niets.
        
        
          “Tweehonderd vier en veertig”, roept Frank blij door de telefoon.
        
        
          Best een flinke order, denk ik, op weg naar Aruba.
        
        
          
            SPONSORING
          
        
        
          Op tafel voor ons liggen wel tien magazines, allemaal voor sport-
        
        
          honden: het Rottweilerblad, Boxerblad, Working Dog. De filosofie
        
        
          van Champ Dogfood erachter blijkt eenvoudig. “We hebben ge-
        
        
          woon lol in sponsoring”, vertelt Frank en sponsoren eigenlijk ieder
        
        
          weekend wel een evenement. Voorwaarde is, dat het in een ver-
        
        
          eniging of organisatie stabiel moet zijn. Champ Dogfood is daar-
        
        
          om ook hoofdsponsor bij de Rottweilers en sponsort ook het WK
        
        
          van dat ras in september van dit jaar. We kijken wat je met hond
        
        
          doet of wilt doen en daar hebben wij dus een geschikt voer voor.
        
        
          Heb je een huishond, showhond of sporthond, dat maakt nogal
        
        
          verschil. Wist je dat een kleine hond het meeste energie verbruikt?
        
        
          En omdat de VDH de grootste en oudste rasvereniging van sport-
        
        
          honden is, was de klik met de VDH gauw gemaakt. We zijn ook
        
        
          best trouw aan jullie, want adverteren is maatwerk.”
        
        
          
            NIEUWE HANDEL
          
        
        
          “Ons bedrijf moet het hebben van een groot reclamebudget, zo
        
        
          hebben we een spaaractie voor kleding en hondenmaterialen,
        
        
          wacht even, haal het even op”. Op de verpakking staan punten (net
        
        
          als bij de koffie) die tegen inlevering goed zijn voor een gratis pro-
        
        
          duct. Hij spreidt caps, polo’s en trainingstasjes voor me uit. Ik con-
        
        
          stateer dat het van goede kwaliteit is. “Tegenwoordig is elk voer
        
        
          bijna hoogwaardig, het verschil zit ’m in de aanvliegroute – dus
        
        
          via handelaren – of de spaaracties die natuurlijk bij Nederlanders
        
        
          Het pand in Weert
        
        
          
            ???
          
        
        
          algemeen
        
        
          VDH
        
        
          6